background
Projekt Primass

Ett komplett verksamhetssystem för personlig assistans

Primass är ett webbaserat system som hjälper anordnare av personlig assistans att spara tid och höja kvaliteten

Uppdraget

Primass AB säljer ett administrativt system åt anordnare av personlig assistans. Vi har sedan 2013 haft ansvar över förvaltningen och fick i uppdrag att utveckla ett helt nytt system. Kraven ökade på en mer användarvänlig design och förbättrad teknik i takt med bl.a nya direktiv från Försäkringskassan och BankID-signerad tidredovisning.


KUND:
Primass AB
LÄNK:
www.primass.se
.NET Web API Knockout.js BankID SMS Arbetsförmedlingen API PAXml Visma Tid
image

Lösningen

Vi har levererat ett komplett system med stöd för hela assistansverksamheten, från rekrytering till anställning, schemaläggning, rapportering och löneunderlag. Systemet är anpassningsbart i stor utsträckning och används av assistansanordnare med 50 - 2000 anställda.

- Rekryteringsmotor - Digital anställningsprocess
- Schemaläggning - Tidredovisning
- Ekonomi och personal - Dokumentation
  • Schemaläggning för varje kund

    Grundscheman, ATL-kontroller, passbyten och bemanning

  • Tidrapportering för assistenter

    Varje assistent tidrapporterar per månad och kund

  • Tidrapporteringsöversikt för arbetsledare

    Översikt för arbetsledare och kontor

  • Kundens ekonomi

    Uppföljning för varje kund mot beslutade assistanstimmar

  • Kundens rekrytering

    Varje kund har sin personliga rekryteringsprofil när assistenter ska rekryteras

  • Jobbmatchning

    Underlätta rekrytering med matchningsbaserade förslag

  • Meddelanden via mail och SMS

    Varje arbetsgrupp kan enkelt kommunicera

  • Anställningsavtal

    Anställningsavtal som signeras med BankID

Nästa

Sunfab.com

Läs mer