Primass LSS-system
Primass är ett webbaserat system med iOS- och Androidappar som hjälper anordnare av personlig assistans att spara tid och höja kvaliteten
Webbapp SaaS Mobilapp Tech för CTOPrimass AB säljer ett administrativt system åt anordnare av personlig assistans. Vi har sedan 2013 haft ansvar över förvaltningen och fick i uppdrag att utveckla ett helt nytt system. Kraven ökade på en mer användarvänlig design och förbättrad teknik i takt med bl.a nya direktiv från Försäkringskassan och BankID-signerad tidredovisning.
Resultatet
Primass är idag ett heltäckande system som sparar tid för både administratörer och assistenter, sänker kostnader och höjer kvaliteten. En anordnare med 300 anställda assistenter sparar i snitt en heltidstjänst i administration jämfört med att hantera tidrapporter och rapportering till Försäkringskassan manuellt.
"Vi har samarbetat med Apptech i 11 år. Det har varit en intensiv och spännande period, då vi tillsammans utvecklat vårt viktigaste administrativa verktyg Primass. Det började med ett litet projekt som skulle underlätta enbart vårt arbete som växte snabbt och tog även plats på marknaden. Idag används Primass av flera företag inom samma och nära branscher. Apptech är en pålitlig partner som är lyhörd för kundens behov och önskemål. De är professionella och med stort engagemang lär de sig känna branschen. Detta underlättar väldigt mycket då det finns en bredare förståelse kring kraven vi behöver levereras. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete för att uppnå nya nivåer i utvecklingen av Primass."
Medgrundare av Primass
Assistenter och brukare
Tidrapporter har skapats
Arbetspass har hanterats