Timekeeper

App & molntjänst för tid- och projekthantering

Under 2015 fick vi fler och fler frågor från kunder om vi inte kunde bygga en enkel lösning för tidredovisning med bättre koll på projekten. Många upplevde att befintliga system var för krångliga, dyra och inte gav en bra överblick kring fakturaunderlag, lön och projekt. Därför byggde vi Timekeeper! Timekeeper är vår egen produkt som hjälper personal att enkelt tidredovisa och hålla ordning på fakturerbar tid och lön. Nu i december 2016 använder 97 företag tjänsten.

Tidrapportera all typ av tid i mobilen

Ett av problemen vi ville lösa var att personalen ska slippa redovisa fakturaunderlag på ett ställe, och närvaro, frånvaro osv för lön, på ett annat. Genom att låta personalen använda appen Timekeeper kan allt registreras på en plats. Den bakomliggande webbtjänsten skapar automatiskt lön- och fakturaunderlag utifrån personal- och företagsinställningar. 

En personlig app för den anställde 

Appen är byggd med fokus på den enskilde användaren och fungerar med ett personligt konto. I appen registrerar man arbetstid, artiklar, utlägg och avvikelser, per projekt eller internt. Man kan "stämpla in/ut" eller rapportera manuellt efter dag, vecka eller månad. Varje vecka kan skickas in för attest och i månadsvyn får man en tydlig överblick.  

Schematid, helgdagar, flex och OB

Genom att välja schematid, eller inte, för varje anställd kan företaget hantera både timavlönad personal med obestämd arbetstid och månadsavlönade på heltid. Med arbetstidsschema rapporteras ingen tid på fel dag eftersom varje veckas förväntade arbetstid räknas fram, utifrån helger, storhelger och veckoarbetstid. Detta ligger även till grund för att beräkna flexsaldo, om man väljer att aktivera det. Det finns även stöd för automatiska OB-tillägg som beräknas efter företagets regler.


 


Hur mycket tid har vi lagt på projektet? Vad ska faktureras?

Inloggad i webbtjänsten får man en snabb överblick på nedlagda timmar och artiklar i projekten, samt detaljerade fakturaunderlag. Följ upp debiterbar tid per datum, användare, projekt och kunder. Markera vad som är fakturerat eller överför underlaget till faktureringsprogram automatiskt. Vi har tagit fram kopplingar till marknadens främsta leverantörer, bl.a. Fortnox och Visma.


Färdiga löneunderlag för export till löneprogram

Oavsett om man arbetar efter rutin att skicka in veckor för attest eller inte, så kan man alltid plocka fram ett löneunderlag utifrån registrerad tid och utlägg, per person och månad. Löneunderlaget kan skrivas ut eller exporteras till bl.a Fortnox, Visma Lön och övriga system med stöd för PAXml.





"De anställda är bättre på att skicka in tid. Det är enkelt både för Elina som fakturerar och för oss snickare på fältet. Vi sparar mkt tid och slipper tyda alla olika handstilar. Allt är samlat på datorn istället för i pärmar och alla är bättre på att skicka in sin tid."


Jonas Winberg
snickare på Pentab i Hudiksvall - ca 25 anställda




Vill du veta mer om Timekeeper?

Surfa in på www.timekeeper.se



Vill ni också jobba med oss?

Hör av dig!
Menu